Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.04.2009, sygn. IPPB5/423-9/09-2/MB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-9/09-2/MB
CIT prawnych w zakresie konsekwencji podatkowych spowodowanych aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 23.12.2008r. (data wpływu 12.01.2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie konsekwencji podatkowych spowodowanych aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12.01.2009 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowych od osób pranych w zakresie konsekwencji podatkowych spowodowanych aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
A Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania i dystrybucji produktów leczniczych. W ramach struktury wewnętrznej Wnioskodawcy wyodrębnić można różne działy, w tym Dział Marketingu odpowiedzialny za promocję i reklamę leków produkowanych przez Wnioskodawcę. Dział Marketingu, jako jednostka wewnętrzna Wnioskodawcy, nie posiada statusu oddziału lub innej jednostki samobilansującej. Funkcją Działu Marketingu jest pozyskanie odbiorców leków produkowanych przez Wnioskodawcę. W Dziale Marketingu zatrudnieni są pracownicy - przedstawiciele handlowi, których obowiązki obejmują m.in. dostarczanie materiałów reklamowych i informacyjnych do jednostek opieki zdrowotnej, hurtowni leków i aptek na terenie całego kraju. Ponadto, do zadań pracowników Działu Marketingu należy organizowanie seminariów, konferencji i szkoleń, których przedmiotem są zagadnienia związane z reklamowanymi produktami leczniczymi.