Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.04.2009, sygn. IPPP1-443-292/09-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-292/09-2/PR

opodatkowanie, sposobu dokumentowania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków ponoszonych na premie pieniężne

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 18.03.2009r. (data wpływu 23.03.2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania, sposobu dokumentowania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków ponoszonych na premie pieniężne - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23.03.2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania, sposobu dokumentowania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków ponoszonych na premie pieniężne .

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży piwa. W toku swojej działalności, Spółka podejmuje działania nakierowane na intensyfikację sprzedaży towarów. Jednym z powszechnie stosowanych przez Spółkę w tym zakresie działań jest wypłata kontrahentom Spółki - sklepom tzw. premii pieniężnych (bonusów). Spółka pragnie zauważyć, iż wypłata premii pieniężnych jest często stosowanym mechanizmem rozliczeń pomiędzy dostawcami i nabywcami towarów, służącym do wynagradzania nabywców towarów za osiągnięcie określonego wolumenu zakupów. Zasady udzielania premii pieniężnych określane są w umowach handlowych, wiążących Spółkę z odbiorcami towarów. Zgodnie z warunkami zawartymi w zawieranych umowach, Spółka zobowiązuje się wypłacać kontrahentom premie, w kwocie stanowiącej równowartość określonej, najczęściej procentowo, części wartości obrotu. Zdarza się również, że zgodnie z postanowieniami umownymi premia wypłacana jest w przypadku nabycia przez kontrahentów towarów Spółki w wartości przekraczającej określony w danej umowie poziom obrotów w przyjętym okresie rozliczeniowym (np.: premia miesięczna, kwartalna, roczna). W żadnym jednak przypadku dokonujący zakupu towarów nie jest zobligowany na mocy umowy do nabycia określonej ilości towarów w przyjętym okresie rozliczeniowym. Powyższe, ogólne warunki dotyczące wypłaty bonusa są generalnie stałe. Niemniej jednak umowy zawierane są z poszczególnymi kontrahentami indywidualnie. Dlatego, poszczególne elementy umów dotyczące wypłaty bonusa, w tym między innymi długość okresu rozliczeniowego, poziom obrotów potrzebny do uzyskania premii pieniężnej (premie za osiągnięcie bądź przekroczenie określonego poziomu obrotów) oraz wysokość premii, najczęściej wyrażona procentowo, ustalana jest każdorazowo przy zawieraniu przez Spółkę kolejnej umowy. Obowiązujące umowy mogą być też zmieniane w tym zakresie. Spółka zamierza również w przyszłości zawierać umowy dotyczące wypłaty bonusów na analogicznych zasadach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00