Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.01.2009, sygn. IPPB3/423-51/07/09-3/S/GJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-51/07/09-3/S/GJ
Podatnik ponosząc wydatki na remonty klasowe mające charakter innych kosztów niż koszty bezpośrednio związane z przychodami, które Podatnik kierując się zasadą z ustawy o rachunkowości traktuje jako istotne dla jego działalności i rozlicza je w ciągu roku lub pięciu lat, dla celów bilansowych ( przenosząc sukcesywnie z konta rozliczeń międzyokresowych na konta kosztowe) winien je w tym samym czasie zaliczać do kosztów uzyskania przychodów dla celów podatkowych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów ponownie rozpatrując wniosek Spółki po uchyleniu przez WSA w Warszawie wyrokiem z dnia 05.08.2008r. indywidualnej interpretacji z dnia 11.10.2007r. Nr IP-PB3-423-51/07-3/AJ stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 06.08.2007r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, uzupełnione na wezwanie organu pismem z dnia 12.11.2008r. ( data wpływu 17.11.2008r.) w zakresie momentu zaliczania do kosztów podatkowych prac nazwanych w nomenklaturze morskiej remontami klasowymi - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 sierpnia 2007r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków w zakresie remontów klasowych rocznych i pięcioletnich.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka świadczy usługi bunkrowania statków na rynku żeglugowym za pomocą m.in. posiadanych 6 własnych statków, które wykorzystuje do podawania sprzedawanego paliwa na statki odbierające oraz transportuje za ich pomocą zakupiony za granicą towar.