Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.02.2009, sygn. IBPP1/443-1115/09/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1115/09/MS

Czy podatnikiem podatku VAT jest Gmina czy obsługujący ją Urząd Gminy?
Kto powinien być wskazany jako nabywca na otrzymanych fakturach VAT Gmina czy Urząd Gminy?
Czy nabywcą na fakturach dotyczących zakupu towarów i usług przeznaczonych na potrzeby obsługi Urzędu Gminy powinien być Urząd Gminy czy Gmina?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2009r. (data wpływu 4 listopada 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wskazania:

  • czy i w jakim zakresie w miejsce dotychczasowego podatnika podatku od towarów i usług Urzędu Gminy, może wstąpić Gmina jako następca prawny,
  • czy też należy wyrejestrować Urząd Gminy z ewidencji podatkowej VAT i jednocześnie zarejestrować Gminę do ewidencji podatkowej podatku VAT,
  • czy należy takie zmiany dokonywać w trakcie roku podatkowego, czy też właściwiej byłoby dokonać tych zmian z początkiem roku podatkowego
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00