Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.07.2009, sygn. IBPP1/443-434/09/ES, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-434/09/ES

sposób rozliczenia powstałej niedopłaty do faktury, wystawionej przez Wnioskodawcę w związku z budową oczyszczalni ścieków

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 29 kwietnia 2009r. (data wpływu 4 maja 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 lipca 2009r. (data wpływu 7 lipca 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu rozliczenia powstałej niedopłaty do faktury, wystawionej przez Wnioskodawcę w związku z budową oczyszczalni ścieków - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 maja 2009r. wpłynął ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu rozliczenia powstałej niedopłaty do faktury, wystawionej przez Wnioskodawcę w związku z budową oczyszczalni ścieków. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 3 lipca 2009r. (data wpływu 7 lipca 2009r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 25 czerwca 2009r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

W dniu 23 sierpnia 2006r. Wnioskodawca zawarł z Gminą umowę na budowę Oczyszczalni Ścieków. Ostateczny termin realizacji tej umowy został ustalony na 30 listopada 2007r. Końcowy odbiór tej inwestycji odbył się jednak dopiero 25 stycznia 2008r. Według Wnioskodawcy opóźnienie w realizacji robót było od Wnioskodawcy niezależne (np. wystąpienie powodzi jesienią 2007r.). Ponadto Wnioskodawca uważa, że częściowo winę za opóźnienie ponosi też Inwestor Gmina, gdyż m.in. nie zapewnił odpowiedniej ilości ścieków do rozruchu oczyszczalni. Gmina natomiast uważała, że winę za opóźnienie ponosi Wnioskodawca.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00