Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.11.2009, sygn. IBPP4/443-987/09/AZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-987/09/AZ
Możliwość zastosowania zwolnienia z VAT w przypadku wniesienia wkładu niepieniężnego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 sierpnia 2009r. (data wpływu 21 sierpnia 2009r.) uzupełnionym pismem z dnia 27 października 2009r.(data wpływu 6 listopada 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wniesienia aportem środków trwałych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 sierpnia 2009r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wniesienia aportem środków trwałych. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 27 października 2009r. (data wpływu 6 listopada 2009r.), będącym odpowiedzią na wezwanie telefoniczne tut. organu z dnia 22 października 2009r.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Gmina zamierza wnieść aportem do przedsiębiorstwa komunalnego Usługi Komunalne Sp. z o.o. środki trwałe w postaci cieplnych sieci przesyłowych, urządzeń ciepłowniczych tj. węzłów cieplnych CO i CWU. Przedmiotowe sieci i urządzenia zostały wybudowane w latach 1974-2003 przez KWK i następców prawnych, a następnie na podstawie aktu notarialnego z dnia 3 października 2006r. umowy zrzeczenia się własności środków trwałych stały się one własnością Gminy. Przedmiotowe sieci zostały wybudowane na gruntach niestanowiących własności KWK i w chwili obecnej również Gmina nie jest właścicielem gruntów na których są one położone. W związku z nabyciem przedmiotowych sieci, jak również z ich późniejszą eksploatacją, Gminie nie przysługiwało prawo do obniżenia i nie dokonywała ona obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Przedmiotowe sieci były przedmiotem dzierżawy na rzecz przedsiębiorstwa Usługi Komunalne Spółka z o.o., które poczyniły nakłady na prace modernizacyjne i adaptacyjne, przy czym zgodnie z zawartą umową dzierżawy, dzierżawcy nie przysługuje prawo do żądania zwrotu wartości poniesionych nakładów. Dzierżawca część środków na wykonanie prac pozyskiwał z dotacji z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right