Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.07.2009, sygn. IBPP2/443-542/09/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-542/09/WN

odliczanie podatku naliczonego dotyczącego zakupów związanych z utrzymaniem budynku na wynajem

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 3 kwietnia 2009r. (data wpływu 30 kwietnia 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczania podatku naliczonego dotyczącego zakupów związanych z utrzymaniem budynku na wynajem jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 kwietnia 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odliczania podatku naliczonego dotyczącego zakupów związanych z utrzymaniem budynku na wynajem.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest Spółką z o.o., której właścicielem jest Gmina S. Przedmiotem działalności Spółki jest zarządzanie nieruchomościami na zlecenie i własnymi, wynajem lokali mieszkalnych, a także wykonywanie prac budowlanych, remontowych, w tym wznoszenie budynków. Na mocy ustaleń właściciela - Gminy S. w 2008r. Wnioskodawca rozpoczął rozbudowę 9 obiektów mieszkalnych, których właścicielem są Wspólnoty Mieszkaniowe. Na zlecenie tychże wspólnot Wnioskodawca prowadzi systemem zleconym prace remontowo-budowlane oraz je finansuje. Po zakończeniu prac w roku 2009r. nastąpi przefakturowanie wartości inwestycji w poszczególnych Wspólnotach łącznie z podatkiem należnym VAT (7% i 22%). Zgodnie z zawartymi umowami Wnioskodawca zobowiązany jest do rozliczenia inwestycji według kosztów faktycznie poniesionych. W momencie wystawienia faktur podatek należny zrówna się z podatkiem naliczonym wystawionym przez wykonawców prac remontowo-budowlanych. Wnioskodawca prowadzi również działalność w zakresie zarządzania nieruchomościami na zlecenie oraz wynajem lokali - budynek X. Opodatkowanie sprzedawanych usług w tym zakresie obejmuje stawki VAT 22%, 7% oraz zw. VAT od zakupów dotyczących przedsiębiorstwa Wnioskodawcy w tym zakresie rozliczany jest proporcją, zgodnie z art. 90 ust. 2-6 ustawy o podatku od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00