Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.02.2009, sygn. IBPBI/2/423-1016/08/BG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBI/2/423-1016/08/BG
Czy zyski Spółki pochodzące z eksploatacji samolotów w komunikacji międzynarodowej nie będą opodatkowane w Polsce, zgodnie z art. 8 ust.1 Umowy?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 31 października 2008 r. (data wpływu do tut. BKIP w dniu 03 listopada 2008 r.) uzupełnionym w dniu 09 lutego 2009 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m. in. w zakresie miejsca opodatkowania zysków Spółki pochodzących z eksploatacji samolotów w komunikacji międzynarodowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 03 listopada 2008 r. wpłynął do tut. BKIP ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m. in. w zakresie miejsca opodatkowania zysków Spółki pochodzących z eksploatacji samolotów w komunikacji międzynarodowej.
Wniosek nie spełniał wymogów formalnych dlatego też pismem z dnia 28 stycznia 2009 r. wezwano do ich uzupełnienia. Uzupełniony wniosek wpłynął do tut. BKIP w dniu 09 lutego 2009 r.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka jest członkiem międzynarodowej grupy (dalej: Grupa W) oferującej usługi transportu lotniczego na europejskim rynku tanich linii lotniczych. Obecnie działalność Spółki polega na wypożyczaniu załogi samolotów do linii lotniczej działającej w ramach Grupy W.
Grupa W rozważa obecnie restrukturyzację, w ramach której uzyska w Polsce licencje niezbędne do tego, aby móc oferować usługi zorganizowanego transportu powietrznego jako komercyjna linia lotnicza. Spółka będzie eksploatować flotę powietrzną i sprzedawać bilety lotnicze we własnym imieniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right