Interpretacja indywidualna z dnia 12.01.2009, sygn. IBPP2/443-1134/08/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1134/08/WN
uznania czy premia za uzyskanie odpowiedniego poziomu obrotów podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej X, przedstawione we wniosku z dnia 4 grudnia 2008r. (data wpływu 8 grudnia 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 9 stycznia 2009r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie uznania czy premia za uzyskanie odpowiedniego poziomu obrotów podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 grudnia 2008r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 9 stycznia 2009r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie uznania czy premia za uzyskanie odpowiedniego poziomu obrotów podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest operatorem koordynującym działania sklepów zorganizowanych w ramach sieci handlowej w oparciu o umowy franchisingowe. Na podstawie umowy z jednym z producentów, którego produkty sprzedawane są w sieci handlowej, Spółka zobowiązała się do stałego oferowania towarów producenta w sprzedaży detalicznej w sieci sklepów określonych w umowie. W trakcie trwania umowy Wnioskodawca otrzymuje od producenta miesięczną opłatę za zarządzanie siecią w wysokości procentowego udziału w obrocie netto wygenerowanym w danym miesiącu. Ponadto Spółka może otrzymać od producenta premię pieniężną w wysokości 1.5% od udokumentowanej wartości obrotu netto za posiadanie w ciągłej ofercie handlowej we wszystkich placówkach handlowych Spółki asortymentu określonego w spisie dołączonym umowy pomiędzy kontrahentami.