Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 07.09.2009, sygn. ITPP2/443-507a/09/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-507a/09/AD

Wniesienie aportem budynku przychodni podlega zwolnieniu z podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 czerwca 2009 r. (data wpływu 22 czerwca 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia w formie aportu do spółki nieruchomości zabudowanej budynkiem przychodni - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 czerwca 2009 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności wniesienia w formie aportu do spółki nieruchomości zabudowanej budynkiem przychodni.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Nieruchomość gruntowa o powierzchni 0,0728 ha, stanowiąca własność Gminy Miasta, na której posadowiony jest budynek przychodni o powierzchni użytkowej 1515 m (wybudowany w latach 1973-1977 i przekazany do użytkowania w 1977 r.) stanowiła własność Skarbu Państwa, a od 1 stycznia 1999 r. na skutek reformy administracji publicznej - własność Powiatu. Natomiast w dniu 27 marca 2007 r. przekazana została aktem notarialnym na własność Gminy Miasta, na realizację zadań publicznych z zakresu ochrony zdrowia. W stosunku do ww. nieruchomości nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Jedynym ulepszeniem była realizacja rozbudowy klatki schodowej wraz z windą (decyzja z dnia 10 sierpnia 2005 r. pozwolenie na użytkowanie rozbudowy klatki schodowej) na kwotę 442.719,10 zł, co w stosunku do wartości całego budynku 1.519.070,00 zł, stanowi 29% wartości początkowej, przy czym od wydatków tych również nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Ewentualny aport przez wniesienie prawa własności ww. nieruchomości zabudowanej do spółki prawa handlowego użyteczności publicznej, realizującej zadania z zakresu ochrony zdrowia i będącej organem założycielskim dla Zakładu Opieki Zdrowotnej, nie byłby dostawą w ramach pierwszego zasiedlenia, a okres pomiędzy dostawą budynku, a oddaniem go do użytkowania jest dłuższy niż 2 lata.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00