Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.03.2009, sygn. ITPP2/443-1085/08/EŁ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1085/08/EŁ
Powstanie obowiązku podatkowego z tytułu wydania w ramach gwarancji towaru wolnego od wad w świadczeniach krajowych, zagranicznych na terenie wspólnoty UE oraz poza Wspólnotą.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 grudnia 2008 r. (data wpływu 22 grudnia 2008 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 grudnia 2008 r. (data wpływu 4 lutego 2009 r.) oraz pismem z dnia 17 marca 2009 r. (data wpływu 19 marca 2009 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązku podatkowego z tytułu wydania w ramach gwarancji towaru wolnego od wad w świadczeniach krajowych, zagranicznych na terenie wspólnoty UE oraz poza Wspólnotą - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 grudnia 2008 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 17 marca 2009 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie powstania obowiązku podatkowego z tytułu wydania w ramach gwarancji towaru wolnego od wad w świadczeniach krajowych, zagranicznych na terenie wspólnoty UE oraz poza Wspólnotą.
W przedmiotowym wniosku, oraz pismach stanowiących jego uzupełnienie, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka jest firmą świadczącą usługi serwisowe związane z naprawami gwarancyjnymi sprzętu komputerowego sprzedawanego przez firmę H. W związku z powyższym, gdy klient, który po dokonaniu zakupu np. monitora komputerowego objętego gwarancją producenta, stwierdzi jego uszkodzenie, dokona zgłoszenia uszkodzenia oraz prześle uszkodzony monitor do autoryzowanej firmy serwisowej celem dokonania naprawy. W zakresie świadczonej gwarancji częstokroć nastąpi wydanie towaru wolnego od wad będącego takim samym monitorem z tym, iż wydany towar będzie monitorem sprawnym niekoniecznie nowym i nieużywanym. Z uwagi na to, iż klient zgłaszający problem uszkodzonego sprzętu pochodzi z terenu całego świata będą zachodzić różnorodne zjawiska związane z obrotem towarowym. Wobec powyższego wystąpią sytuacje, w których wydanie nowego sprzętu będzie odzwierciedlone w ramach świadczeń krajowych (klient z Polski), świadczeń zagranicznych na terenie wspólnoty UE (klient z Europy) oraz świadczeń zagranicznych poza Wspólnotą (klient z poza Europy). Z uwagi na to, iż wydanie towaru wolnego od wad będzie miało miejsce w zakresie świadczonych usług gwarancyjnych, na zasadzie wydania towaru wolnego od wad w zamian za uszkodzony sprzęt, Spółka nie będzie identyfikowała wydania sprzętu jako dostawy towaru lub eksportu towaru, lecz wydanie sprzętu będzie dokonywane na zasadzie świadczonych gwarancji, które przewidują możliwość wydania towaru wolnego od wad. Dokumentowanie ww. wydania odbywać się będzie na zasadzie dokumentacyjnie obojętnej pod względem zobowiązań podatkowych. Każdorazowo nastąpi poświadczenie wydanego sprzętu na zasadzie noty i potwierdzenia wydanego sprzętu wraz z podaniem przyczyny wymiany sprzętu na towar wolny od wad. W piśmie stanowiącym uzupełnienie wniosku Spółka wskazała, iż gwarantem dla ostatecznego klienta będzie ww. firma, a jego obowiązki w ramach umowy serwisowej pełnić będzie Spółka. Usługi serwisowe świadczone będą na rzecz gwaranta (obciążenie kosztami świadczonych usług). Wskazała ponadto, iż nie zawarła jeszcze umowy na wykonywanie opisywanych czynności. Nowy towar będzie wydany tylko w dwóch przypadkach: w sytuacji, gdy Spółka nie będzie posiadała w magazynie towaru naprawionego o danych parametrach oraz gdy prawo konsumenckie w danym kraju obliguje do dostarczenia monitora nowego, a nie naprawionego wolnego od wad. Wydawany towar będzie własnością Spółki, a jego własność przechodzi na końcowego użytkownika.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right