Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.02.2009, sygn. ITPP2/443-1008/08/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1008/08/AK
1. W którym państwie - w państwie siedziby Spółki, czy w państwie siedziby usługobiorcy - znajdować się będzie miejsce świadczenia i opodatkowania usług świadczonych przez Spółkę?
2. Czy w przypadku zakwalifikowania usług świadczonych przez Spółkę jako usługi pośrednictwa komercyjnego i wyceny, z wyłączeniem wyceny nieruchomości" (PKWiU 74.87.14 - 00.00) możliwe będzie zastosowanie do tych usług, w stanie faktycznym opisanym we wniosku, art. 28 ust. 6 w związku z art. 28 ust. 5 pkt 2 lit. c) ustawy o podatku od towarów i usług?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 listopada 2008 r. (data wpływu 24 listopada 2008 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług pośrednictwa - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 listopada 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług pośrednictwa.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca zawarł z podmiotami mającymi siedziby na terenie Unii Europejskiej umowy o świadczenie usług. Spółka oraz zleceniodawcy należą do międzynarodowego koncernu A. Na podstawie tych umów Spółka zobowiązała się do świadczenia na rzecz zleceniodawców kompleksowych usług nakierowanych na utrzymanie i zwiększenie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej sprzedaży towarów oferowanych przez zleceniodawców, obejmujących akcje marketingowe oraz promocyjne, prezentacje wyrobów, monitorowanie rynku docelowego, analizę publikowanych komunikatów oraz wiadomości prasowych, telewizyjnych oraz radiowych w kontekście optymalnej realizacji przyjętej strategii reklamowej. Ponadto, przedmiotem tych umów jest również świadczenie usług polegających na gromadzeniu zamówień przekazywanych przez nabywców mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pomoc w organizowaniu dostawy towarów, uczestnictwo w negocjacjach, organizowanie lokalnych spotkań sprzedażowych. Spółka nie została upoważniona przez zleceniodawców do zawierania w ich imieniu umów. Świadcząc opisane powyżej usługi Spółka doprowadza do zawarcia przez zleceniodawcę umowy z klientami mającymi siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Dostawa zamówionych towarów odbywa się z magazynów prowadzonych przez zleceniodawców zlokalizowanych na terenie Polski (zleceniodawcy zarejestrowani są w Polsce jako podatnicy podatku od towarów i usług). Dla celów transakcji pomiędzy Spółką, a zleceniodawcami wspomnianych usług świadczonych na ich rzecz przez Spółkę, zleceniodawcy posługują się numerami identyfikacyjnymi nadanymi przez państwa członkowskie, w których posiadają siedzibę (nie posługują się więc w tym zakresie numerami NIP nadanymi w Polsce).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right