Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.10.2008, sygn. IPPP1-443-1369/08-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1369/08-2/JL
Przedmiotowa dostawa towarów może być uznana za sprzedaż o charakterze ciągłym. W związku z tym faktura dokumentująca powyższe transakcje może być wystawiona w terminie określonym w § 13 ust. 2 ww. rozporządzenia.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 11.07.2008 r. (data wpływu 17.07.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania sprzedaży, o której mowa w przedmiotowym wniosku za sprzedaż ciągłą (8 dostaw w miesiącu) - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17.07.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania sprzedaży, o której mowa w przedmiotowym wniosku za sprzedaż ciągłą (8 dostaw w miesiącu).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka L jest osobą prawną z siedzibą na Węgrzech oraz węgierskim podatnikiem VAT (dalej Wnioskodawca lub Spółka). Jednocześnie ze względu na wykonywanie na terytorium Polski czynności opodatkowanych VAT, Spółka jest także zarejestrowana jako polski podatnik VAT oraz VAT UE. Wnioskodawca jest właścicielem towarów znajdujących się na terytorium Polski, które dostarczane są jego kontrahentom. W wyniku dostawy, towary z reguły, są transponowane poza terytorium kraju.
Co do zasady współpraca Wnioskodawcy z odbiorcami ma stały charakter, a dostawy w przypadku większości kontrahentów Spółki dokonywane są w regularnych odstępach czasu. Wnioskodawca otrzymuje od kontrahentów harmonogramy zamówień, na podstawie których realizowane są dostawy - Harmonogramy zamówień otrzymywane od kontrahentów Spółki mają różny stopień szczegółowości oraz zakres czasowy i są systematycznie uaktualniane w miarę postępu realizowanych dostaw. Na tej podstawie Spółka jest w stanie planować częstotliwość oraz zawartość poszczególnych dostaw do swoich kontrahentów. Dostawy dla niektórych kontrahentów Spółki dokonywane są regularnie - osiem razy w miesiącu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right