Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.11.2008, sygn. IPPB3/423-1374/08-2/AG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-1374/08-2/AG
UZASADNIENIE
W dniu 03.09.2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Podmiot prawa francuskiego - xx B S A (Bank) prowadzi w Polsce działalność poprzez lokalny oddział xx Bank S A (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce (Oddział).
Zgodnie z postanowieniami art. 5 ust. 1 umowy z dnia 20 czerwca 1975 r. między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Republiki Francuskiej w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu w zakresie podatków od dochodu i majątku (Dz.U. z 1977 Nr 1 poz. 5), Oddział stanowi opodatkowany w Polsce zakład przedsiębiorcy francuskiego. W chwili obecnej, Bank planuje dokonanie transgranicznego połączenia z instytucjami finansowymi działającymi na polskimi rynku. Połączenie nastąpi na podstawie obowiązujących przepisów Tytułu IV Działu I Rozdziału 2(1) ustawy z dnia 15 września 2000 r. kodeks spółek handlowych (tj. Dz.U z 2000 r Nr 94 poz. 1037, dalej: KSH).
Zanim dojdzie do transgranicznego połączenia Banku z polskimi podmiotami) planowane jest, nabycie akcji polskich podmiotów. Operacja taka istotnie przyspieszy i uprości procedurę połączenia przez to, że cała restrukturyzacja odbędzie się w ramach jednej grupy i nie doprowadzi do wydania akcji Banku udziałowcom polskich podmiotów (co miałoby miejsce w przypadku dokonywania połączenia poza grupą kapitałowa).
Przedmiotowa reorganizacja dokonana zostanie w związku z międzynarodową strategią rozwoju grupy. Jej celem jest zapewnienie specjalizacji w świadczeniu usług finansowych polskim konsumentom, którzy do tej pory korzystali z usług dwóch podmiotów o analogicznym zakresie działalności i podobnej grupie docelowej. Działania reorganizacyjne mają przyspieszyć wzrost dzięki efektowi skali, nowym kanałom dystrybucji, pełnej ofercie produktów i wzmocnieniu konkurencyjności.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right