Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.08.2008, sygn. IPPP1-443-1244/08-2/MP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1244/08-2/MP

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 26.06.2008 r. (data wpływu 30.06.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych i prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących premie pieniężne - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30.06.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania premii pieniężnych i prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących premie pieniężne.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie hurtowej sprzedaży sprzętu medycznego. W celu zintensyfikowania swojej sprzedaży oraz w celu postrzegania Spółki przez swoich klientów/odbiorców (dalej Kontrahentów) jako podmiotu konkurencyjnego, Spółka stosuje wobec Kontrahentów będących w stałych stosunkach handlowych różnego rodzaju gratyfikacje, czy też świadczenia w uznaniu działań swoich partnerów handlowych. Przyjętym przez Spółkę sposobem takiej gratyfikacji jest tzw. premia pieniężna, przyznawana przez Spółkę w związku z osiągnięciem przez Kontrahentów określonego poziomu zakupów w danym okresie sprawozdawczym/rozliczeniowym (na ogół w okresie 12 miesięcy, zgodnym z rokiem obrotowym Spółki tj. od października roku n do września roku n+1). Spółka zawierając różnego rodzaju porozumienia/umowy gwarantuje w nich wypłatę takiej premii wszystkim tym Kontrahentom, którzy przekroczą w ustalonych terminach (okresach rozliczeniowych) określone progi zakupów, będących w asortymencie Spółki towarów. Premia ustalana jest jako procent od zrealizowanych przez indywidualnych Kontrahentów obrotów (zakupów) ze Spółką. W zależności od indywidualnych ustaleń, rozliczenie takich premii odbywa się w rocznych (zgodnie z rokiem obrachunkowym Spółki) okresach rozliczeniowych. Rozliczenie premii, następuje na podstawie wystawionych przez Kontrahentów Spółki faktur VAT z naliczonym w nich podatkiem VAT według stawki 22%. Spółka otrzymując takie faktury odlicza naliczony w nich podatek VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00