Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.07.2008, sygn. IP-PP2-443-614/08-2/ASi, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IP-PP2-443-614/08-2/ASi
Czy nieodpłatne przekazanie klientom towarów (bonusów) w ramach akcji promocyjnej nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, a w konsekwencji, Bank nie jest obowiązany do naliczania podatku należnego z tego tytułu oraz jego wykazywania w deklaracji podatkowej, a także dokumentowania dokonanych w danym okresie rozliczeniowym przekazań zestawów fakturą VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 03 kwietnia 2008r. (data wpływu 09 kwietnia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania klientom towarów (bonusów) w ramach akcji promocyjnej - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 09 kwietnia 2008r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania klientom towarów (bonusów) w ramach akcji promocyjnej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (dalej Bank) prowadzi działalność w zakresie pośrednictwa finansowego. Usługi Banku skierowane są zarówno do klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstw.
W celu zintensyfikowania sprzedaży kredytów samochodowych Bank organizuje różnego rodzaju akcje promocyjne, w ramach których klientom są wydawane towary (tzw. bonusy) związane z reguły z motoryzacją np. zestawy do nawigacji satelitarnej. Jednostkowa wartość netto bonusu przekracza najczęściej 100 zł. Akcje kierowane są do klientów Banku, którzy w okresie ich trwania, tj. do czasu wyczerpania puli towarów (bonusów) zakupionych na jej potrzeby, zaciągną kredyt na zakup samochodu marki Toyota. W rezultacie klienci, w związku z zawarciem umowy kredytowej, otrzymują nieodpłatnie od Banku towary stanowiące przedmiot bonusu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right