Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 03.07.2008, sygn. IPPP1-443-777/08-2/BS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-777/08-2/BS
Czy w opisanym stanie faktycznym, ma miejsce świadczenie usługi podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług przez Spółkę na rzecz poszczególnych dostawców, z tytułu którego wynagrodzeniem są Premie pieniężne wypłacane przez dostawców?Czy dostawcy mają prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z wystawionych przez Spółkę faktur VAT dokumentujących wykonanie opisanych w stanie faktycznym usług, a przepis art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o VAT, wyłączający to prawo, nie znajduje zastosowania w opisanym stanie faktycznym?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 16.04.2008 r. (data wpływu 22.04.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22.04.2008 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
XXX Polska S.A. (zwana dalej Spółką) posiada w Polsce sieć nowoczesnych centrów zaopatrzenia hurtowego, w których dokonuje sprzedaży towarów.
W ramach prowadzonej działalności, Spółka zgodnie z najnowszymi trendami dotyczącymi organizacji sieci handlowych, podejmuje szereg działań zmierzających do poprawy obsługi swoich klientów. Działania te mają na celu zwiększenie sprzedaży towarów (nabytych przez nią uprzednio od dostawców) w placówkach handlowych Spółki. Istnienie sieci handlowej jako zorganizowanej struktury sprzedaży towarów oraz całokształt specyficznej działalności sieci handlowej przynosi więc korzyść dostawcom, których towary obecne są w sieci. Skuteczność prowadzonej działalności Spółki w tym zakresie odzwierciedlana jest przez wartość towarów nabytych przez Spółkę od poszczególnych dostawców, która wpływa wprost na wartość korzyści uzyskiwanych przez dostawców (zwiększenie sprzedaży towarów przez dostawców).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right