Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.07.2008, sygn. IPPP1/443-1170/08-2/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1170/08-2/AW
Czy premie pieniężne wypłacane przez Spółkę na rzecz Agencji stanowią wynagrodzenie za świadczone przez Agencje usługi podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT?Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT wykazanego na fakturach VAT wystawionych przez Agencje dla udokumentowania premii pieniężnych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 06.06.2008r. (data wpływu 17.06.2008r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wypłacanych premii pieniężnych za wynagrodzenie za świadczone usługi oraz uprawnienia do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wypłatę premii pieniężnych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17.06.2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania wypłacanych premii pieniężnych za wynagrodzenie za świadczone usługi oraz uprawnienia do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wypłatę premii pieniężnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujące stan faktyczny:
XXX (Spółka) prowadzi działalność w zakresie planowania, zakupu i sprzedaży czasu i powierzchni reklamowej w internecie. Sprzedaż powierzchni reklamowej w ramach prowadzonej przez Spółkę działalności dokonywana jest w istotnej mierze na rzecz podmiotów prowadzących działalność w charakterze domów mediowych, agencji reklamowych i podobnych podmiotów (Agencje), które działają na rzecz firm zlecających przygotowanie i prowadzenie kampanii reklamowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right