Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.04.2008, sygn. IPPP1/443-171/08-6/GD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-171/08-6/GD
Spółka wnosi o rozstrzygnięcie czy: W przedstawionym stanie faktycznym, analiza warunków udzielania premii (bonusów) pozwala stwierdzić, że ww. płatności związane z zaistnieniem określonych zdarzeń, nie stanowią wynagrodzenia za świadczenie przez Odbiorców usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 Ustawy o VAT, i w konsekwencji:
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko P S.A., przedstawione we wniosku z dnia 29.01.2008r. (data wpływu 01.02.2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania premii pieniężnych oraz odliczania podatku wynikającego z faktur dokumentujących przyznanie premii pieniężnych - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 01.02.2008r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania premii pieniężnych oraz odliczania podatku wynikającego z faktur dokumentujących przyznanie premii pieniężnych.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
P S.A. (dalej jako P lub Spółka) prowadzi na terytorium Polski działalność gospodarczą w zakresie produkcji, dystrybucji oraz sprzedaży produktów codziennego użytku, jak np.: kosmetyki, środki chemii gospodarcze oraz detergenty.
W zakresie współpracy handlowej w okresie 2008, na podstawie porozumień pomiędzy Spółką a odbiorcami asortymentu P (dalej jako: Odbiorcy lub Kontrahenci), zawieranych w formie pisemnych umów lub aneksów do umów handlowo dystrybucyjnych, jak również w drodze innych ustaleń handlowych, Spółka oraz partnerzy handlowi rozważają wprowadzenie mechanizmów handlowych, na podstawie, których Spółka będzie zobowiązana do wypłaty Kontrahentom określonych kwot pieniężnych (premie pieniężne, bonusy, wynagrodzenia za dokonywane przez Odbiorców czynności), po ziszczeniu się określonych warunków, wskutek wystąpienia określonych zdarzeń lub w zamian za określone zachowanie po stronie Odbiorcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right