Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 18.12.2008, sygn. ILPP1/443-956/08-2/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-956/08-2/AT

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością x przedstawione we wniosku z dnia 6 października 2008 r. (data wpływu 10 października 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT wykazanego w fakturach dokumentujących premie pieniężne jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 10 października 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT wykazanego w fakturach dokumentujących premie pieniężne.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka w ramach kontraktów handlowych z podmiotami będącymi dystrybutorami jej produktów, jest obciążona przez danego dystrybutora fakturą VAT z tytułu premii pieniężnych związanych z wysokością obrotów osiąganych w ramach nabywania przez dystrybutora towarów produkowanych przez Spółkę. Umowy zawierane z kontrahentami wskazują także, że podmioty będące dystrybutorem produktów podatnika wykonują określone czynności marketingowe, służące zwiększeniu uzyskiwanego obrotu, mające na celu promowanie towarów handlowych Wnioskodawcy oraz intensyfikację dalszej odsprzedaży towarów kupowanych od Spółki, w tym organizowanie promocji gratisowych, cenowych, drukowanie materiałów reklamowych, akcje marketingowe u swoich odbiorców, regularne wysyłanie informacji handlowych. W zamian za to Spółka przyznaje kontrahentowi wynagrodzenie po zrealizowaniu przez niego warunków określonych powyżej, a wynikających z zawartej umowy w tym z tytułu realizacji obrotów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00