Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.11.2008, sygn. ILPP2/443-796/08-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-796/08-2/JK
UZASADNIENIE
W dniu 1 września 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania dokumentów.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest podatnikiem podatku VAT. Wykonuje usługi na rzecz podmiotów gospodarczych i osób fizycznych. Na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2008 r. w sprawie kas rejestrujących (§ 3 ust. 1 pkt 1) Zainteresowany jest zwolniony z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kas fiskalnych. W stosunku do osób fizycznych zgodnie z art. 106 ust. 4 ustawy o VAT Wnioskodawca nie wystawia faktur dokumentujących wykonanie usługi. Na początku każdego roku kalendarzowego osoby fizyczne otrzymują tylko blankiety wpłat, z określoną kwotą do zapłaty. Dla wewnętrznych potrzeb ewidencyjnych w systemie komputerowym będzie generowany dokument odpowiadający wymogom faktury VAT (musi zawierać niezbędne dane celem ujęcia w rejestrze VAT i w celu prawidłowego naliczenia podatku VAT, jak i również w celu określenia dochodu dla potrzeb podatku dochodowego od osób prawnych). Wnioskodawca nie będzie drukować oryginału tego dokumentu, nie będzie go wysyłać, a w związku z tym nie będzie przechowywać w formie pisemnej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right