Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.05.2008, sygn. ILPP1/443-215/08-2/MT, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-215/08-2/MT
Czy w świetle dyspozycji art. 88 ust. 3a pkt 2 Ustawy VAT, w związku z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT Wnioskodawca ma prawo do odliczenia podatku naliczonego w fakturach wystawionych przez kontrahentów z tytułu świadczonych przez nich usług opisanych w stanie faktycznym, za które to usługi Spółka wypłaca im wynagrodzenie?
a podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 7 lutego 2008 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Poznaniu: 15 lutego 2008 r.; data wpływu do Biura KIP w Lesznie: 19 lutego 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług marketingowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 lutego 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług marketingowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka prowadzi działalność handlową w ramach której sprzedaje swoje towary. Wnioskodawca zawarł ze swoimi kontrahentami umowy handlowe, w których przewidziane jest wynagrodzenie (rodzaj premii) z tytułu świadczenia na rzecz Spółki następujących usług:
- Spółka wypłaca kontrahentowi wynagrodzenie za świadczenie usług marketingowych, okolicznościowych (polegających na wyeksponowaniu logo, usługach merchendisingowych, reklama na banerach, bramkach, umieszczenie prezenterów z produktami Spółki) w celu intensyfikacji sprzedaży produktów Spółki i realizacji wyznaczonego poziomu obrotów w okresie nie krótszym niż 3 lata. W przypadku nie osiągnięcia wyznaczonej sumy obrotu docelowego przez kontrahenta Spółki, ww. okres ulega automatycznemu przedłużeniu do momentu osiągnięcia planowanego obrotu. Płatność za ww. usługę jest realizowana na podstawie wystawionej faktury VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right