Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 08.05.2008, sygn. ILPP1/443-207/08-2/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-207/08-2/AI
Czy w przedstawionej wyżej sytuacji, świadczone przez Spółkę usługi są usługami w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, i czy w związku z tym nie zachodzi okoliczność, o której mowa w art. 88 ust. 3a pkt 2 ww. ustawy?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 14 lutego 2008 r. (data wpływu 18 lutego 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wynagrodzenia za świadczone usługi jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 lutego 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wynagrodzenia za świadczone usługi.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (Spółka z o.o.) zawarł umowy z dostawcami, których treścią jest świadczenie przez Spółkę usług o charakterze usług pośrednictwa w zakresie organizowania sprzedaży i promocji towarów w sklepach sieci X i Y" (dalej "sklepy"). W zamian za działania Spółki mające na celu zapewnienie dostawcom zbytu na ich produkty, Spółka otrzymuje wynagrodzenie uzależnione od wielkości obrotów poszczególnych dostawców ze sklepami. Wynagrodzenie to jest wynagrodzeniem o charakterze prowizyjnym, wypłacanym kwartalnie na podstawie wystawianych przez Spółkę faktur VAT i jest uzależnione od obrotu pomiędzy dostawcami a sklepami. Współpraca ma na celu zapewnienie ciągłości zaopatrzenia ww. sklepów i dążenie do zwiększenia sprzedaży towarów w ramach sieci X i Y.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right