Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2008, sygn. IBPP3/443-714/08/BWo, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-714/08/BWo
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 9 października 2008r. (data wpływu 14 października 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 listopada 2008r. (data wpływu 8 grudnia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie określenia warunków uzyskania akceptacji, o której mowa w § 3 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur - do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 października 2008r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 3 listopada 2008r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie określenia warunków uzyskania akceptacji, o której mowa w § 3 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur - do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Podatnik (Wystawca) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu głównie usług reklamy, dostępu do Internetu, baz danych. Podatnik zamierza skorzystać z możliwości wystawiania, przesyłania i przechowywania faktur, na świadczone przez niego usługi, w formie elektronicznej, których to autentyczność pochodzenia i integralność będą zagwarantowane poprzez wymianę danych elektronicznych w systemie EDI lub bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450, ze zm.), weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W tym celu podjął już czynności zmierzające do umożliwienia skorzystania z tej formy dokumentowania transakcji pomiędzy nim a jego kontrahentami (klientami), m.in. rozpoczął wdrażanie rozwiązań technicznych stanowiących podstawę do zastosowania elektronicznej faktury. Zgodnie z § 3 oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także ich przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur, dla uzyskania możliwości dokumentowania transakcji za pomocą e-faktur wymagane jest uzyskanie przez podatnika akceptacji tego sposobu dokumentacji od każdego kontrahenta (klienta), wobec którego podatnik zamierza tę formę dokumentacji stosować.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right