Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2008, sygn. IBPP3/443-714/08/BWo, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-714/08/BWo

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 9 października 2008r. (data wpływu 14 października 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 3 listopada 2008r. (data wpływu 8 grudnia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie określenia warunków uzyskania akceptacji, o której mowa w § 3 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur - do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 października 2008r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 3 listopada 2008r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie określenia warunków uzyskania akceptacji, o której mowa w § 3 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur - do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Podatnik (Wystawca) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu głównie usług reklamy, dostępu do Internetu, baz danych. Podatnik zamierza skorzystać z możliwości wystawiania, przesyłania i przechowywania faktur, na świadczone przez niego usługi, w formie elektronicznej, których to autentyczność pochodzenia i integralność będą zagwarantowane poprzez wymianę danych elektronicznych w systemie EDI lub bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450, ze zm.), weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W tym celu podjął już czynności zmierzające do umożliwienia skorzystania z tej formy dokumentowania transakcji pomiędzy nim a jego kontrahentami (klientami), m.in. rozpoczął wdrażanie rozwiązań technicznych stanowiących podstawę do zastosowania elektronicznej faktury. Zgodnie z § 3 oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także ich przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur, dla uzyskania możliwości dokumentowania transakcji za pomocą e-faktur wymagane jest uzyskanie przez podatnika akceptacji tego sposobu dokumentacji od każdego kontrahenta (klienta), wobec którego podatnik zamierza tę formę dokumentacji stosować.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00