Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.11.2008, sygn. IBPP2/443-1020/08/LŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-1020/08/LŻ
UZASADNIENIE
W dniu 29 sierpnia 2008r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie potwierdzenia odbioru korekty faktury elektronicznej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka jest podatnikiem podatku od towarów i usług i wystawia faktury VAT. Spółka chce skorzystać z uprawnień wynikających z rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu oraz organowi kontroli skarbowej tych faktur i wystawiać faktury w formie elektronicznej. Zgodnie z § 4 tego rozporządzenia autentyczność pochodzenia i integralność treści faktur Spółka będzie gwarantowała bezpiecznym podpisem elektronicznym, w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Podpis elektroniczny będzie znakowany czasem, zgodnie z ww. ustawą. Spółka zamierza tak wystawione faktury przesyłać pocztą elektroniczną. Odbiorcy faktur, dokonując akceptacji tej formy wystawiania i przesyłania faktur wymaganej § 3 rozporządzenia, podadzą adres poczty elektronicznej, na jaki faktury dla danego odbiorcy będą przesyłane. Odbiór FAKTURY VAT nie będzie potwierdzany przez odbiorcę. Wnioskodawca zamierza natomiast zobligować odbiorców FAKTUR KORYGUJĄCYCH do odesłania potwierdzenia odbioru FAKTURY KORYGUJĄCEJ, zgodnie z żądaniem potwierdzenia, które funkcjonuje w ramach poczty elektronicznej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right