Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.08.2008, sygn. IBPP1/443-848/08/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-848/08/MS
opodatkowanie czynności odpłatnego przekazania (oraz doładowania) klientom karty podarunkowej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 27 maja 2008r. (data wpływu 6 czerwca 2008r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 sierpnia 2008r. (data wpływu 29 sierpnia 2008r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności odpłatnego przekazania (oraz doładowania) klientom karty podarunkowej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 czerwca 2008r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności odpłatnego przekazania (oraz doładowania) klientom karty podarunkowej. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 22 sierpnia 2008r. (data wpływu 29 sierpnia 2008r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu znak: IBPB3/423-483/08/CzP, IBPP1/443-848/08/MS z dnia 14 sierpnia 2008r.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży hurtowej i detalicznej sprzętu RTV i AGD. W celu zwiększenia sprzedaży oraz poprawy jakości obsługi klienta Spółka chce wprowadzić na rynek nowy sposób płatności za sprzedawane towary. W tym celu Spółka chce emitować tzw. elektroniczne karty podarunkowe (kupony podarunkowe), które byłyby elektroniczną formą bonu towarowego o kreślonym nominale, posiadającą pewne funkcje dodatkowe: możliwość doładowania salda, możliwość wielokrotnego dokonywania nabycia towarów ograniczonego wysokością salda i stanem zdeponowanych na nim środków. Karta podarunkowa oferowana jest zarówno klientom indywidualnym jak i klientom biznesowym i ma na celu zwiększyć sprzedaż poprzez zdobycie nowych klientów zainteresowanych takim środkiem płatniczym. Karta podarunkowa jest ogólnodostępna dla klientów Wnioskodawcy. Oferowana będzie jako dodatkowy środek płatniczy w sklepie Wnioskodawcy. Nie ma żadnych ograniczeń lub warunków jakie klient musiałby spełnić aby nabyć kartę podarunkową. Karta podarunkowa jest produktem na okaziciela. Nazwa produktu karta podarunkowa nawiązuje do funkcji i możliwości wykorzystania produktu przez potencjalnego klienta. Unikając ryzyka zakupu nietrafionego prezentu klient Wnioskodawcy może nabyć produkt kartę podarunkową o określonym nominale a następnie wręczyć go jako podarunek. Osoba obdarowana następnie może dokonać zakupu przy użyciu karty podarunkowej w sklepie Wnioskodawcy. Karta podarunkowa może również być wykorzystana jako produkt socjalny gdzie przedsiębiorstwo X pragnąc przekazać bony pracownikom, wręcza wcześniej zakupione karty podarunkowe Wnioskodawcy. Karta podarunkowa uprawnia do nabycia wszystkich produktów w sklepach Wnioskodawcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right