Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.09.2008, sygn. IBPB3/423W-73/08/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB3/423W-73/08/AK
W odpowiedzi na wezwanie S. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z dnia 18 sierpnia 2008 r. (data wpływu do tut. Biura 21 sierpnia 2008 r.) do usunięcia naruszenia prawa w indywidualnej pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia 30 lipca 2008 r.IBPB3/423-345/08/AK, złożone na podstawie art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów wyjaśnia, co następuje.
W wyniku ponownej analizy sprawy, z uwzględnieniem zarzutów przytoczonych w wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa, znaleziono podstawy do zmiany ww. indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych przez Spółkę na nabycie know-how w zakresie technik sprzedaży, technik marketingowych oraz wiedzy o przedmiotowym rynku jak i wydatków związanych z nabyciem pozostałych informacji wynikających z dokumentu S., wydatków związanych z pozyskaniem informacji o pracownikach, którzy są zainteresowani zatrudnieniem w Spółce a także przekazaniem Spółce niezbędnej wiedzy koniecznej do zarządzania personelem w celu obsługi przez Spółkę rynku.Nie znaleziono jednak podstaw do zmiany ww. interpretacji indywidualnej z dnia 30 lipca 2008 r. odnośnie potrącalności kosztów w czasie.
Treść zarzutów zawartych w wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa:
W złożonym wezwaniu do usunięcia naruszenia prawa wnioskodawca zarzuca:
1. naruszenie przepisu art. 14o § 1 Ordynacji podatkowej poprzez wydanie interpretacji indywidualnej pomimo, iż z mocy prawa uznaje się, że została wydana interpretacja stwierdzająca prawidłowość stanowiska wnioskodawcy w pełnym zakresie;
Zdaniem Spółki przepis art. 14d Ordynacji podatkowej stanowi, iż interpretację indywidualną przepisów prawa podatkowego wydaje się bez zbędnej zwłoki, jednak me później niż w terminie 3 miesięcy od dnia otrzymania wniosku.Zgodnie z przepisem art. 14o § 1 Ordynacji podatkowej w razie niewydania interpretacji indywidualnej w terminie określonym w art. 14d uznaje się, że w dniu następującym po dniu, w którym upłynął termin wydania interpretacji, została wydana interpretacja stwierdzająca prawidłowość stanowiska wnioskodawcy w pełnym zakresie.Oznacza to, że brak stanowiska Ministra Finansów we wskazanym wyżej terminie powoduje skutek w postaci związania go stanowiskiem interpretacyjnym wnioskodawcy, które uzyskuje walor obowiązującego stanowiska Ministra Finansów.W obrocie prawnym funkcjonuje więc taka interpretacja przepisu, w oznaczonym przez wnioskodawcę stanie faktycznym, którą przedstawił Ministrowi Finansów.Przepis art. 14o § 1 Ordynacji podatkowej zawiera normę materialnoprawną umożliwiającą wprowadzenie do obrotu prawnego stanowiska wnioskodawcy, a jest nią termin, od którego Minister Finansów jest związany interpretacją wnioskodawcy.Termin ten ma charakter terminu, o którym mowa w art. 12 § 3 Ordynacji podatkowej, a więc kończy się w tej samej dacie co data początkowa terminu lub ostatni dzień miesiąca, o ile takiej daty w danym miesiącu brak. Jest to termin ustawowy, to jest taki, który nie może być ani wydłużony ani skrócony przez organ podatkowy, chyba, że wynika to z mocy ustawy, nie ulega tez on przywróceniu.