Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.05.2008, sygn. IBPB3/423-132/08/MO (KAN-1610/2/08), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB3/423-132/08/MO (KAN-1610/2/08)

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 14 lutego 2008 r. (data wpływu do tut. Biura 18 lutego 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy kwota zmniejszenia administracyjnej kary pieniężnej oraz kwota umorzonych podwyższonych opłat będzie stanowić przychód w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lutego 2008 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy kwota zmniejszenia administracyjnej kary pieniężnej oraz kwota umorzonych podwyższonych opłat będzie stanowić przychód w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka uczestniczy w podatkowej grupie kapitałowej, będącej podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Podmiotem reprezentującym podatkową grupę kapitałowa jest Wnioskodawca. Spółka jest przedsiębiorstwem świadczącym usługi w zakresie doprowadzania wody oraz odprowadzania ścieków. W związku z wprowadzaniem ścieków do wód bez wymaganego pozwolenia wodnoprawnego w 2001 r., w marcu 2002 r. M. Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska nałożył na Spółkę karę pieniężną, która późniejszą decyzją została odroczona, a następnie decyzją tego samego organu z dnia 23 kwietnia 2007 r. zmniejszona o kwotę 2.087.461,53 zł. W okresie od I kwartału 2002 r. do III kwartału 2006 r. Spółce naliczono również podwyższone opłaty za korzystanie ze środowiska, które następnie były sukcesywnie przez Marszałka Województwa odraczane, a decyzją z dnia 11 maja 2007 r. zostały umorzone w łącznej kwocie 199.539.200,60 zł. Powyższe decyzje organów administracji publicznej były następstwem realizowania przez Spółkę inwestycji, która służy realizacji zadań własnych Gminy Miasta K. w zakresie kanalizacji i oczyszczania ścieków komunalnych. Wskazane wyżej przedsięwzięcie zostało umieszczone w Krajowym Programie Oczyszczania Ścieków Komunalnych zatwierdzonym przez Rade Ministrów w dniu 16.12.2003 r. i było realizowane ze środków Funduszu Spójności, a jego terminowa realizacja i przeznaczenie (tj. realizacja zadań właściwych jednostce samorządu terytorialnego) zapewniło usuniecie przyczyn ponoszenia opłat podwyższonych i kar pieniężnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00