Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.05.2008, sygn. ITPP2-443-122A/08/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2-443-122A/08/AJ

Czy prawidłowym jest wystawianie faktur VAT w związku z udzieleniem Spółce premii pieniężnych?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 5 lutego 2008 r. (data wpływu 11 lutego 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i sposobu dokumentowania otrzymanych premii pieniężnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 lutego 2008 roku został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i sposobu dokumentowania otrzymanych premii pieniężnych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka zajmuje się sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych i przemysłowych. Spółka zawiera ze swoimi dostawcami porozumienia, w których strony ustalają wysokość premii pieniężnej przysługującej Wnioskodawcy w zależności od zrealizowanego obrotu towarami. Z uwagi na szeroki asortyment oferowanych towarów (towary szybkozbywalne, towary mające długi termin przydatności do spożycia), okresy rozliczeniowe nie są ujęte jednolicie, co oznacza w praktyce, że premie pieniężne (bonusy) od poszczególnych odbiorców są ustalane za okresy miesięczne, kwartalne, półroczne itp. Z uwagi na to, że Spółka jest odbiorcą towarów od swoich dostawców, po zakończeniu poszczególnych okresów rozliczeniowych strony ustalają wysokość zrealizowanego obrotu i wysokość premii pieniężnej. Na tej podstawie Wnioskodawca jako usługodawca wystawia faktury VAT (usługi marketingowe). Tym samym przyjęto wykładnię przepisów ustawy o podatku od towarów i usług wyrażoną w piśmie Ministerstwa Finansów z dnia 30 grudnia 2004 r. Nr PP3-812-1222/2004/AP/4026, zgodnie z którą w sytuacji gdy podatnicy kształtują swoje wzajemne relacje pomiędzy sobą w ten sposób, że premie pieniężne wypłacane są tytułu:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00