Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.02.2008, sygn. ITPP2-443-227/07/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2-443-227/07/AJ
Czy wprowadzenie w § 8 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2007 w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 Nr 97, poz. 970 z późn. zm.) zwolnienie od podatku dla dostawy używanych samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych przez podatników, którym przy ich nabyciu przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 3 i 5 ustawy o podatku od towarów i usług, można traktować jako rozszerzenie z art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w oparciu o delegację dla Ministra Finansów wynikającą z art. 82 ust. 3 dla celów związanych z dostawami towarów w zakresie określonym w art. 120 ust. 10 pkt 2? Czy nie stanowi to przeszkody do stosowania w takim przypadku opodatkowania dostaw samochód używanych na zasadzie określonej w art. 120 ust. 10 pkt 2 ustawy (opodatkowanie marży)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedsiębiorstwa, przedstawione we wniosku z dnia 22 listopada 2007 roku (data wpływu 26 listopada 2007 roku) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania szczególnej procedury dotyczącej dostawy używanych samochodów - .
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right