Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 11.01.2008, sygn. 1401/PV-II/4407/14-39/2007/MK/PV-IV, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. 1401/PV-II/4407/14-39/2007/MK/PV-IV

W jaki sposób należy opodatkować odpłatną sprzedaż czasopism, niezależnie czy do danego egzemplarza jest dołączony gadżet czy też nie?

Pytanie podatnika

DECYZJA

Na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), oraz w związku z art. 4 ust. 2 i art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2006r., Nr 217, poz. 1590), po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 12.06.2007r. na postanowienie Naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa Mokotów z dnia 23.05.2007r. nr 1433/NG/GV/443-32/2007/LŚ w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie postanawia:

- odmówić zmiany postanowienia organu pierwszej instancji.

UZASADNIENIE

W dniu 19.03.2007r. wpłynął do Naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa Mokotów wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Ze stanu faktycznego wniosku wynika, że Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wydawania i sprzedaży czasopism. W celu uatrakcyjnienia oferty Spółka dołącza do sprzedawanych czasopism różnego rodzaju towary (gadżety), które są wytwarzane metodami poligraficznymi oraz metodami innymi niż poligraficznymi. Praktyka ta służy zwiększeniu sprzedaży wydawanych pism i stanowi działanie marketingowe. Najczęściej Spółka dodaje gadżety jedynie do pewnej części nakładu. W przypadku nakładu dzielonego ceny egzemplarzy z gadżetem są wyższe od ceny czasopisma bez dołączonego gadżetu. Wnioskodawca stosuje praktykę opodatkowania odpłatnej sprzedaży czasopism według stawki 7%, niezależnie czy do danego egzemplarza jest dołączony gadżet czy też nie. W świetle powyższego Strona zwróciła się z zapytaniem, w jaki sposób powinna rozliczać podatek od towarów i usług w odniesieniu do towarów wytwarzanych inną metodą poligraficzną załączonych do sprzedawanych przez wnioskodawcę czasopism. W opinii Spółki dostawa czasopism z lub bez gadżetu podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług z zastosowaniem 7% stawki tego podatku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00