Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 08.02.2008, sygn. 1401/PV - II/4407/14-30/07/MZ, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. 1401/PV - II/4407/14-30/07/MZ

Strona wniosła o udzielnie informacji, w jaki sposób, według stanu prawnego obowiązującego od 1.06.2005 r., Spółka powinna rozliczać podatek od towarów i usług w odniesieniu do towarów wytwarzanych inną metodą niż poligraficzna, załączanych przez nią do sprzedawanych czasopism.

Pytanie podatnika

D E C Y Z J A

Na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60, z późn. zm.), art. 5 ust. 1 pkt 1, art. 7 ust. l ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54 poz. 535, z późn. zm.), po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 25.09.2007r. wniesionego przez M. Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, reprezentowanej przez Panią M., na postanowienie Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie z dnia 14.09.2007 r. nr 1472/RPP1/443-346/07/KUL w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

p o s t a n a w i a


zmienić w/w postanowienia organu pierwszej instancji.

UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia 21.06.2007 r. Strona wystąpiła, w trybie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60, z późn. zm.), dalej Ordynacja podatkowa, do Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie o interpretację co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie szeroko pojętego doradztwa gospodarczego oraz usług finansowo-księgowych, na rzecz podmiotów działających na rynku prasowym. Głównymi odbiorcami tych usług są określone spółki wydawnicze, z którymi Spółka planuje konsolidacje poprzez połączenie w trybie art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych. w wyniku tej konsolidacji Spółka będzie kontynuować działalność w zakresie wydawania i sprzedaży czasopism w tym również stosowana obecnie przez poszczególne spółki wydawnicze politykę promocyjną i marketingową. W szczególności Spółka będzie dołączać do sprzedawanych czasopism różnego rodzaju towary (gadżety) wytwarzane metodami poligraficznymi lub metodami innymi niż poligrafia. Przedmiotowe gadżety będą nabywane przez Spółkę samodzielnie, zatem ich rozpowszechnianie będzie odbywać się w imieniu i na rachunek Spółki.. Spółka nie będzie prowadzić ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości osób, którym będą przekazywane gadżety. Gadżety dołączane będą jedynie do pewnej części nakładu danego czasopisma, podczas gdy reszta nakładu będzie sprzedawana bez dodatków w postaci gadżetu (nakład dzielony). Spółka stosować będzie różne ceny dla sprzedawanych czasopism w zależności od tego czy będzie do nich dołączony gadżet. Cena czasopisma z gadżetem będzie wyższa niż cena tego czasopisma bez gadżetu. Przy czym Spółka zaznaczyła, iż różnica w cenie nie będzie co do zasady odzwierciedlać ceny nabycia lub kosztu wytworzenia gadżetu. Różnica ta będzie ustalana indywidualnie w każdym przypadku i zależeć będzie głównie od celu marketingowego, jaki ma spełnić załączony gadżet. Najważniejsze znaczenie dla ustalenia poziomu ceny gazety z dołączonym gadżetem ma atrakcyjność pisma. Strona podkreśliła, iż głównym celem jej działalności po konsolidacji będzie wydawanie i sprzedaż czasopism, stąd wszystkie podejmowane działania będą miały na celu zwiększenie sprzedaży pism.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00