Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 26.04.2007, sygn. ZP/443-23/07, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZP/443-23/07
Wnioskująca zwróciła się o potwierdzenie, iż w tak przedstawionym stanie faktycznym:1) usługi świadczone przez Spółkę, zakwalifikowane przez Urząd Statystyczny w Łodzi do usług pośrednictwa komercyjnego, stanowią usługi, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 11 ustawy o VAT (jako usługi agenta, pośrednika działającego w imieniu i na rzecz X w zapewnieniu świadczenia usług, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 1-10 ustawy o VAT);2) w świetle powyższej klasyfikacji usług, zgodnie z brzmieniem art. 27 ust. 3 ustawy o VAT, w przypadku świadczenia ww. usług przez Spółkę na rzecz X (podatnika mającego siedzibę na terytorium Wspólnoty, ale w kraju innym niż Polska), miejscem świadczenia tych usług będzie miejsce, gdzie X jako nabywca usługi posiada siedzibę (tj. terytorium Niemiec). W rezultacie, świadczenie usług przez Spółkę na rzecz X pozostawać będzie poza zakresem opodatkowania podatkiem VAT w Polsce, a Spółka uprawniona będzie do wystawiania faktur VAT na rzecz X niezawierających kwot należnego VAT (podatek z tytułu usługi rozliczy X na terenie Niemiec).
POSTANOWIENIE
Naczelnik Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu, działając na podstawie przepisów:
- art. 14 a § 1, § 3, § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r., Nr 8,poz. 60 z późn. zm.),
po rozpatrzeniu wniosku w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, postanawia uznać za prawidłowy pogląd Podatnika, wyrażony w złożonym wniosku.
UZASADNIENIE
Z przedstawionego w złożonym wniosku stanu faktycznego wynika, że w ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zawarła z kontrahentem (dalej X) dwie analogiczne umowy o współpracy, na mocy których kontrahent powołał Spółkę na swojego agenta marketingowego w Polsce do prowadzonych przez tego kontrahenta programów międzynarodowych (programów wymiany umożliwiających zatrudnianie młodzieży za granicą na obozach letnich, w ośrodkach wypoczynkowych, parkach rozrywki, itp. - dalej Programy). Podstawą zawarcia umów o współpracy była umowa zawarta pomiędzy kontrahentem Spółki a Y, zgodnie z którą Y powołała X na swojego agenta marketingowego ds. programów międzynarodowych w Niemczech i w Polsce.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right