Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.03.2007, sygn. 1472/ROP1/423-400/06/MK, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-400/06/MK
Czy są w pełnej kwocie koszami uzyskania przychodu wydatki ponoszone na rzecz spółek z grupy kapitałowej, do której należy też Spółka, z tytułu wynagrodzenia za świadczone usługi: zarządzanie międzynarodowymi klientami koncernu, rozwój produktów międzynarodowych, koordynacja działań w ramach całego koncernu, doradztwo finansowe i personalne?
P O S T A N O W I E N I E
Na podstawie art. 14a § 4 w związku z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. Nr 8 z 2005 r., poz. 60 ze zm.) Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie, udzielając pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych w indywidualnej sprawie Podatnika przedstawionej w piśmie z dnia 20.12.2006 r., złożonym w tutejszym Urzędzie w dniu 22.12.2006 r.
p o s t a n a w i a
uznać stanowisko Podatnika za prawidłowe.
U Z A S A D N I E N I E
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Podatnik należy do międzynarodowej grupy kapitałowej zrzeszającej spółki z branży badań rynkowych pod wspólną firmą MB.
W ramach usług świadczonych na rzecz spółek grupy M B przez centralę zlokalizowaną w Stanach Zjednoczonych (spółka M B Inc.) oraz spółkę odpowiedzialną za koordynację współpracy z klientami koncernu w Europie (spółka M B S. r. I. z siedzibą we Włoszech) znajduje się zarządzanie międzynarodowymi klientami koncernu, rozwój produktów międzynarodowych, koordynacja działań w ramach całego koncernu oraz doradztwo finansowe i personalne. Usługa zarządzania międzynarodowymi klientami grupy obejmuje pozyskiwanie międzynarodowych klientów oraz negocjacje warunków ich współpracy ze spółkami grupy kapitałowej M B. W efekcie Podatnik jako członek grupy uzyskuje wyłączność na świadczenie usług z zakresu badań rynkowych dla określonych klientów koncernu posiadających swoje oddziały lub spółki zależne na terenie Polski bez konieczności ich pozyskiwania we własnym zakresie i negocjowania warunków kontraktów. Jednocześnie w ramach koordynacji działań w ramach koncernu członkowstwo w grupie M B gwarantuje podwykonawstwo na rzecz innych spółek z grupy badań marketingowych w zakresie, w jakim wymagają prac na terenie Polski. Ponadto Spółka uzyskuje bezpośrednie wsparcie w zakresie zarządzania finansami i wyspecjalizowanym personelem.