Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 24.02.2006, sygn. PP-1-005/365/05, Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. PP-1-005/365/05
W jaki sposób należy postąpić w przypadku gdy klient po zakupie napoju zwraca opakowanie wraz z paragonem z kasy fiskalnej i żąda zwrotu gotówki?
W dniu 08 grudnia 2005 r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku VAT. Podatnik prowadzi sklep wielobranżowy, w którym sprzedaje napoje w opakowaniach szklanych kaucjonowanych. Podatnik otrzymuje od klienta butelkę zwrotną z paragonem z kasy fiskalnej, za którą żąda zwrotu gotówki. Wypłaca klientowi wartość zwróconego opakowania, paragon z kasy fiskalnej dołącza do dowodu wypłaty, następnie na koniec miesiąca obliczeniowego sporządza dowód wewnętrzny - korekta sprzedaży, w którym wykazuje wartość netto , wartość podatku i wartość brutto i tą kwotę zmniejsza sprzedaż. Podatnik podnosi kwestię w jaki sposób winien postąpić, gdy klient po zakupie napoju zwraca opakowanie wraz z paragonem z kasy fiskalnej i żąda zwrotu gotówki. Zdaniem podatnika w przypadku, gdy klient zwraca opakowanie zwrotne i żąda w zamian gotówki, podatnik winien wypłacić klientowi wartość zwróconego opakowania, po czym zwrócony paragon z kasy fiskalnej dołączyć do dowodu wypłaty, a na koniec miesiąca sporządzić dowód wewnętrzny - korektę sprzedaży, w której winien wykazać wartość netto, wartość podatku i wartość brutto i o tę kwotę umniejszyć sprzedaż
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right