Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 24.02.2006, sygn. PP-1-005/365/05, Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. PP-1-005/365/05

W jaki sposób należy postąpić w przypadku gdy klient po zakupie napoju zwraca opakowanie wraz z paragonem z kasy fiskalnej i żąda zwrotu gotówki?

Pytanie podatnika

W dniu 08 grudnia 2005 r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku VAT. Podatnik prowadzi sklep wielobranżowy, w którym sprzedaje napoje w opakowaniach szklanych kaucjonowanych. Podatnik otrzymuje od klienta butelkę zwrotną z paragonem z kasy fiskalnej, za którą żąda zwrotu gotówki. Wypłaca klientowi wartość zwróconego opakowania, paragon z kasy fiskalnej dołącza do dowodu wypłaty, następnie na koniec miesiąca obliczeniowego sporządza dowód wewnętrzny - korekta sprzedaży, w którym wykazuje wartość netto , wartość podatku i wartość brutto i tą kwotę zmniejsza sprzedaż. Podatnik podnosi kwestię w jaki sposób winien postąpić, gdy klient po zakupie napoju zwraca opakowanie wraz z paragonem z kasy fiskalnej i żąda zwrotu gotówki. Zdaniem podatnika w przypadku, gdy klient zwraca opakowanie zwrotne i żąda w zamian gotówki, podatnik winien wypłacić klientowi wartość zwróconego opakowania, po czym zwrócony paragon z kasy fiskalnej dołączyć do dowodu wypłaty, a na koniec miesiąca sporządzić dowód wewnętrzny - korektę sprzedaży, w której winien wykazać wartość netto, wartość podatku i wartość brutto i o tę kwotę umniejszyć sprzedaż

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00