Interpretacja
Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 04.08.2006, sygn. PPB2/4407/I/0002/2006, Izba Skarbowa w Katowicach, sygn. PPB2/4407/I/0002/2006
Czy podatnik ma prawo do odliczenia podatku VAT od zakupionej usługi zakwalifikowanej do reklamy limitowanej w sytuacji, kiedy przekroczony jest limit 0,25% przychodów
Wnioskiem z dnia 7 września 2005r. (wpływ do Urzędu 30 listopada 2005r.) Spółka zwróciła się do Naczelnika Drugiego Śląskiego Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej o wydanie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie odliczenia podatku VAT od zakupionej usługi zakwalifikowanej do reklamy limitowanej w sytuacji, kiedy przekroczony jest ustalony limit 0,25% przychodów.
W ww. piśmie z dnia 7 września 2005r. Spółka stanęła na stanowisku, że wydatków na reprezentację i reklamę nie dotyczą ograniczenia w odliczaniu podatku VAT.
Postanowieniem z dnia 9 grudnia 2005r. Nr PP/443-202/05/IJ-73539 Naczelnik Drugiego Śląskiego Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej uznał za nieprawidłowe stanowisko Spółki w sprawie będącej przedmiotem wniosku wskazując, iż "(...)podatnicy nie mogą odliczyć podatku naliczonego od części wydatków, które nie mogły być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów ze względu na przekroczenie limitu. Możliwość odliczenia podatku istnieje jedynie wówczas gdy są one przedmiotem czynności określonych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2 ustawy, tzn. są przeznaczone na określone w tych przepisach nieodpłatne przekazania towarów oraz nieodpłatne świadczenia usług, jeżeli czynności te zostały opodatkowane."
Na powyższe postanowienie Strona wniosła zażalenie z dnia 15 grudnia 2005r. i zażądała jego zmiany. Spółka zarzuciła naruszenie art. 88 ust. l i art. 88 ust. l pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług w związku z art. 17 (6) VI Dyrektywy Unii Europejskiej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right