Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 11.12.2006, sygn. 1471/NUR1/443- 353/06/GW, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1471/NUR1/443- 353/06/GW
Czy stosowany system dokumentowania otrzymanych przedpłat jest poprawny?
Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie #8722; biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawnypostanawia uznać stanowisko Strony za nieprawidłowe.
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Spółka na podstawie ustawy z dnia 29.07.2005r. o systemie tachografów cyfrowych (Dz. U. Nr 180, poz. 1494) i umowy z dnia 28.04.2006r. zawartej pomiędzy Spółką a Ministerstwem Transportu i Budownictwa, wystawia kilka rodzajów kart tachografowych (kierowcy, przedsiębiorstwa, warsztatowa, kontrolna), za które przyjmowane są opłaty. Zgodnie z w/w ustawą, wraz z zamówieniem na karty dokonywane są przedpłaty na rachunek Spółki w wysokości 100% ich wartości. Przedpłaty, dokonywane przez kierowców (osoby fizyczne) i osoby prowadzące działalność gospodarczą w zakresie transportu, na wydanie kart (dziennie nawet kilkaset) przekazywane są na wyodrębniony rachunek bankowy Spółki. Na dowodach wpłat brakuje często numeru NIP wpłacającego oraz innych danych. Identyfikacja i uzupełnienie danych dość często się przeciąga. Stąd nie zawsze można dochować siedmiodniowego terminu wystawienia faktury zaliczkowej. Dla uniknięcia zwłoki w rozliczaniu podatku należnego od otrzymanych przedpłat, Spółka wystawia zbiorczą fakturę wewnętrzną na przedpłaty, na które na koniec miesiąca nie udało się uzupełnić podstawowych danych wpłacającego. Na podstawie w/w faktury wewnętrznej, VAT należny jest uwzględniany w deklaracji VAT-7. W następnym miesiącu przedmiotowa faktura wewnętrzna jest w całości korygowana wobec wystawienia faktur VAT na zidentyfikowane przedpłaty.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right