Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 23.10.2006, sygn. 1472/ROP1/423-250/29673/06/DP, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-250/29673/06/DP
Czy wydatki, w związku z którymi brak w dniu bilansowym dokumentów (faktur), są kosztami uzyskania przychodów w roku podatkowym, w którym otrzymano dokumenty, czy też te, w stosunku do których dokumenty otrzymano po zakończeniu roku podatkowego, ale przed terminem złożenia CIT-8 lub datą rzeczywistego złożenia CIT-8, w zależności od ich związku pośredniego lub bezpośredniego z przychodami danego roku podatkowego, tj. gdy związek jest bezpośredni - są kosztami roku, w którym osiągnięto przychód z nimi związany, a gdy pośredni - kosztami następnego roku podatkowego, tj. roku, w którym je poniesiono? Dotyczy opłaty dystrybucyjnej, opłat stałych, m. in. telekomunikacyjnych, energii, czynszu, opłaty za wywóz nieczystości, badania sprawozdania finansowego, doradztwa podatkowego, doradztwa prawnego, wydatków reklamowych/marketingowych/promocyjnych, z tytułu usług logistycznych, usług transportowych i kurierskich oraz związanych z konwojowaniem banderoli i towarów.
P O S T A N O W I E N I E
Na podstawie art. 14a § 4 w związku z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku Spółki dnia 28.07.2006 r. (data wpływu do tut. Urzędu 31.07.2006 r.) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie Podatnika w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie