Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 23.03.2006, sygn. DP1/423-13/06/24491, Małopolski Urząd Skarbowy, sygn. DP1/423-13/06/24491
Zapytanie Podatnika odnosi się do kwestii podstawy dokumentowania korekty przychodu Spółki w opisanym we wniosku stanie faktycznym.
POSTANOWIENIE
Naczelnik Małopolskiego Urzędu Skarbowego w Krakowie, działając na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku znak JG/2006 z dnia 16.01.2006 r. (data wpływu do tut. Urzędu 19.01.2006 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w zakresie odpowiedzi na pytanie dotyczące podatku dochodowego od osób prawnych stwierdza, że przedstawione we wniosku stanowisko nie jest prawidłowe.
Uzasadnienie
W złożonym wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego Wnioskodawca (Spółka) przedstawił następujący stan faktyczny. 1) Podatnik jest podmiotem zajmującym się dostarczaniem energii elektrycznej na rzecz swoich klientów za odpłatnością według ustalonej taryfy dla energii elektrycznej, która musi zostać zatwierdzona przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki (URE), zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 10.04.1997 r. - Prawo energetyczne.2) Zgodnie ze stanowiskiem Prezesa URE Podatnik obowiązany jest dokonać w taryfie rozróżnienia cen energii elektrycznej ze względu na kategorię odbiorcy tej energii, t. j. stosowania innej ceny, gdy energię elektryczną nabywa:a) odbiorca końcowy, dokonujący zakupu energii na własny użytek,b) przedsiębiorstwo energetyki przemysłowej, t. j. odbiorca przyłączony bezpośrednio do sieci i posiadający koncesję na obrót energią elektryczną i sprzedający część zakupionej energii odbiorcom przyłączonym do jego sieci - w zakresie energii podlegającej dalszej odsprzedaży.W pierwszym przypadku ceny energii uwzględniają koszty obowiązkowego zakupu i umorzenia świadectw pochodzenia energii wytwarzanej w odnawialnych źródłach energii oraz koszty obowiązkowego zakupu energii wytwarzanej w skojarzeniu z wytwarzaniem ciepła, w drugim - koszty te nie są uwzględniane.3) W konsekwencji powyższego rozróżnienia konieczne jest wprowadzenie szczególnych zasad rozliczeń z przedsiębiorstwami energetyki przemysłowej, które jednocześnie wykorzystują nabywaną od Podatnika energię elektryczną na własne cele (są odbiorcami końcowymi) i dokonują odsprzedaży tej energii.Zgodnie z zapisami Taryfy dla energii elektrycznej na 2006 r. (pkt. 4.2.1.), w rozliczeniach z przedsiębiorstwami energetyki przemysłowej sprzedaż energii ma być rozliczana przy uwzględnieniu proporcji wielkości energii zużywanej przez odbiorcę na potrzeby własne oraz energii podlegającej dalszej odsprzedaży. Podstawą do ustalenia tej proporcji ma być oświadczenie odbiorcy energii elektrycznej składane po upływie każdego miesiąca sprzedawcy, w którym zostanie w szczególności określona ilość energii zużytej w ubiegłym miesiącu na potrzeby własne odbiorcy oraz ilość energii odsprzedanej dalszym odbiorcom.4) Oświadczenie, o którym mowa powyżej w pkt. 3, stanowi podstawę do skorygowania (pomniejszenia) należności odbiorcy energii elektrycznej z uwagi na stosowanie niższych cen dla energii elektrycznej podlegającej dalszej odsprzedaży, przy czym szczegółowe zasady rozliczeń, w tym terminy i sposób składania oświadczeń oraz korygowania należności określa umowa łącząca Podatnika z odbiorcą energii.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right