Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 22.12.2005, sygn. DG/005-2/05/BA, Urząd Skarbowy Poznań-Winogrady, sygn. DG/005-2/05/BA

Jak należy księgować otrzymane dotacje oraz koszty pokryte tymi dotacjami?

Pytanie podatnika

Podatniczka przedstawiła następujący stan faktyczny sprawy: prowadzi działalność gospodarczą - przedszkole. Dochód z działalności gospodarczej opodatkowuje na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych - czyli według stawki 19%. Prowadzi podatkową księgę przychodów i rozchodów. Część przychodów z prowadzonej działalności stanowią wpłaty rodziców dzieci, a pozostałą część - dotacje otrzymywane co miesiąc z Urzędu Miasta. Od stycznia 2004 r. Podatniczka wykazuje w podatkowej księdze przychodów i rozchodów ( kolumna 8 ) otrzymywane dotacje jako przychody. Wykazuje również w w/w księdze wszystkie koszty ponoszone z tytułu prowadzonej działalności, a więc i te, które są finansowane z dotacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00