Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 09.11.2005, sygn. 1434/PV/443-142/05/AM, Urząd Skarbowy Warszawa-Praga, sygn. 1434/PV/443-142/05/AM
Spółka w ramach swojej działalności świadczy usługi reklamowe i Public Relations. W ramach działalności prowadzi akcje promocyjne w ramach, których kupujący lub sprzedający produkty zleceniodawców usługi otrzymują nagrody rzeczowe. Nagrody są przyznawane w związku z wygraniem konkursu lub dokonaniem zakupu na określoną w regulaminie akacji kwotę. W zależności od zawartych umów Spółka jest organizatorem akcji lub obsługującym akcję. Do obowiązków Spółki w wyniku realizacji umowy należy: prowadzenie ewidencji osób biorących udział w konkursie, zakup nagród i przekazanie ich osobom nagrodzonym. Wydatki na zakupione w celu przekazania nagrody Spółka zalicza do kosztów uzyskania przychodu i odlicza przy ich nabyciu podatek naliczony.Kwoty wydatkowane na ten cel są zwracane przez zleceniodawcę po cenach zakupu lub po innych uzgodnionych z klientem ( nabywcą usługi) na podstawie wystawionych faktur VAT. W zależności od wielkości kontraktu i umowy wartość przekazanych nagród zawiera się w wartości całej marketingowej lub fakturowana jest odrębnie.Czy wartość przekazanych w ramach prowadzonych działań reklamowych nagród stanowi na podstawie art. 7 ust 2 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług.Naszym zdaniem w związku z niespełnieniem warunków określonych w ww. przepisie, nie występuje obowiązek opodatkowania nieodpłatnie przekazanych nagród.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right