Interpretacja
Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 19.05.2005, sygn. VO/4407/14-5/05/HT, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. VO/4407/14-5/05/HT
PP10-812-1022/04/MR/3545, interpretacja Ministra Finansów
DECYZJA
Na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja Podatkowa (Dz.U. Nr 137, poz. 926 z późn. zm.), po rozpoznaniu zażalenia Pana Piotra K. na postanowienie z dnia 11.02.2005 r. nr US33/NG/GV/I/443-20/05/RW Naczelnika Urzędu Skarbowego Warszawa-Mokotów wydane w trybie art.14 a § 1 Ordynacji Podatkowej, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie
p o s t a n a w i a
utrzymać w mocy postanowienie organu pierwszej instancji.
UZASADNIENIE
Pismem z dnia 03.01.2005 r. zwrócił się Pan do Naczelnika Urzędu SkarbowegoWarszawa-Mokotów z wnioskiem o udzielenie informacji o sposobie stosowania postanowień przepisu art. 15 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535). Z wyjaśnień Pana wynika, że postanowieniem sądu upadłościowego został ustanowiony syndykiem. W Pana ocenie wykonywanie czynności syndyka jest zwolnione podmiotowo,z uwagi na spełnienie przesłanek określonych w przepisie art. 15 ust. 3 pkt 3 ustawyo podatku od towarów i usług. W związku z wyłączeniem czynności syndyka spod opodatkowania, od wypłacanego z tego tytułu wynagrodzenia nie odprowadza się podatku od towarów i usług. Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa-Mokotów postanowieniem z dnia 11.02.2005 r. nr US33/NG/GV/I/443-20/05/RW stwierdził, że stanowisko Pana jest nieprawidłowe, bowiem działalność syndyków wypełnia dyspozycje przepisu art. 8 ust. 1 pkt 3 oraz art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Oznacza to w ocenie organu podatkowego powstanie obowiązku podatkowego na zasadach ogólnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right