Interpretacja
Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 17.09.2004, sygn. I-2/443-134/04/SS, Lubuski Urząd Skarbowy, sygn. I-2/443-134/04/SS
Czy wzajemne rozliczenia pomiędzy beneficjentami usługi powinny być dokumentowane fakturą VAT?
Prezydent Miasta zwrócił się pismem Nr PO.3327/RG/16/04 z dnia 29.07.2004 r. (data wpływu 04.08.2004 r.) do Naczelnika Lubuskiego Urzędu Skarbowego w Zielonej Górze o udzielenie pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego i potwierdzenie, że w przypadku, gdy między Miastem, a Gminami Związku Celowego Gmin MG-6, a Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. następuje rozliczenie kosztów za wykonanie wspólnej dokumentacji (Raport Oddziaływania na Środowisko i Wstępne Studium Wykonalności), niezbędnej do wystąpienia o pomoc finansową Unii Europejskiej pod tytułem "Modernizacja oczyszczalni ścieków wraz z rozbudową systemu wodno - kanalizacyjnego w gminach Związku Celowego Gmin MG-6", przeniesienie przez Miasto kosztów wykonania ww. Opracowania na współfinansujących zgodnie z zawartym porozumieniem nie jest czynnością wymienioną w art. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535). W związku z powyższym ww. koszt nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, a zatem nie może być dokumentowany fakturą. Stosownie natomiast do przepisu § 23 pkt 5 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 971), za faktury wystawiane przez podatników nie zobowiązanych do wystawiania faktur wg zasad określonych w ww. Rozporządzeniu uznaje się rachunki, o których mowa w art. 87-90 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926, ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right