Interpretacja
Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 13.12.2004, sygn. PP I 443/3387/365/MH/04, Dolnośląski Urząd Skarbowy, sygn. PP I 443/3387/365/MH/04
Przedsiębiorstwo, jako uprawniony przewoźnik wykonujący publiczny transport zbiorowy osób, otrzymuje dopłaty do krajowych autobusowych przewozów pasażerskich z tytułu stosowania obowiązujących ustawowych ulg dla pasażerów. Rodzaje uprawnień do ulgowych przejazdów w regularnych przewozach osób oraz sposób finansowania dopłat reguluje ustawa z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 175 poz. 1440 ze zm.) Zgodnie z art. 8a wskazanej ustawy, kwotę dopłaty stanowi różnica pomiędzy wartością sprzedaży biletów obliczoną według cen nieuwzględniających ustawowych ulg a wartością sprzedaży tych biletów w cenach uwzględniających te ulgi. Przy określeniu wielkości dopłaty nie uwzględnia się podatku od towarów i usług.Do dnia 30 kwietnia 2004 r. dopłaty te pozostawały poza zakresem regulacji ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11 poz. 50 ze zm.). Od dnia wejścia w życie przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) obrotem jest także otrzymana dotacja, subwencja i inna dopłata o podobnym charakterze, związana z dostawą lub świadczeniem usług (art. 29 ust. 1).Wątpliwości podatnika dotyczą stosowania przepisu art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, a konkretnie czy otrzymaną dopłatę do przewozów pasażerskich należy traktować jako kwotę netto czy kwotę brutto?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right