Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 20.08.2004, sygn. PP.443/17/04, Urząd Skarbowy w Lubinie, sygn. PP.443/17/04

Przedsiębiorstwo świadczące usługi transportowe nabyło w miesiącu styczniu naczepę samochodową, będącą środkiem trwałym w budowie, podpisując zarazem umowę przelewu wierzytelności, na mocy której uregulowano całość należności wobec sprzedawcy naczepy. Jednocześnie złożono zamówienie na wykonanie plandeki do przedmiotowej naczepy w odrębnej firmie, posiadającej swój oddział na terenie placu należącego do firmy będącej wykonawcą naczepy. W związku z tym, do czasu wykonania plandeki naczepa pozostała na placu należącym do firmy będącej sprzedawcą a zarazem producentem przedmiotowej naczepy.W miesiącu lutym Sąd Rejonowy ogłosił upadłość firmy będącej sprzedawcą naczepy. Ponieważ przedmiotowa naczepa, w związku z realizacją zamówienia dotyczącego plandeki przebywała na placu należącym do upadłego, omyłkowo została włączona do masy upadłościowej. Ze względu na powyższą pomyłkę nabywca naczepy wystąpił do Sądu o wyłączenie z masy upadłościowej przedmiotowej naczepy.Na wniosek nabywcy naczepy Sąd wydał postanowienie o wyłączeniu z masy upadłościowej naczepy. Fizycznego odbioru naczepy nabywca dokonał w miesiącu marcu, co potwierdzają zarówno protokół odbioru, jak i wydana dla ww. pojazdu przepustka materiałowa wystawione przez sprzedawcę pojazdu.W związku z zaistniałą sytuacją nabywca przedmiotowej naczepy zwraca się z prośbą o wyrażenie stanowiska w zakresie określenia miesiąca właściwego do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00