Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 07.01.2004, sygn. PP 443/2181/127i/03, Urząd Skarbowy Wrocław-Stare Miasto, sygn. PP 443/2181/127i/03

Czy podatnik, będący jednostką budżetową gminy może być, w świetle przewidywanych zmian statutu podatnika, odrębnym od gminy podatnikiem podatku od towarów i usług.Ze złożonego wniosku wynika, że zmiany statutu przewidują zarządzanie przez podatnika powierzonymi w zarząd nieruchomościami gminy poprzez m.in. zawieranie umów z podmiotami gospodarczymi o utrzymanie zasobu (konserwacje, remonty), wybór i podpisywanie umów z podmiotami zarządzającymi nieruchomościami, zarządzanie nieruchomościami za pomocą własnych komórek organizacyjnych podatnika, wybór najemców lokali użytkowych i podpisywanie z nimi umów najmu, zawieranie umów najmu z najemcami lokali mieszkalnych, a także czasowe zarządzanie pozostałym zasobem komunalnym przejmowanym do obsługi na podstawie zarządzeń Prezydenta. Strona wskazała, iż majątek stanowiący zasoby komunalne jest powierzony jej w zarząd. Zgodnie z nowym statutem, sprawowanie zarządu zasobem komunalnym przez podatnika polegać ma na dysponowaniu majątkiem w zakresie zawierania przez niego umów najmu lokali użytkowych i mieszkaniowych, zawierania umów dzierżawy na pozostały zasób, sprawowanie zarządzania bezpośrednio przez swoje komórki organizacyjne lub przez licencjonowanych zarządców, wyłonionych przez podatnika w wyniku postępowania w ramach ustawy o zamówieniach publicznych, przeprowadzanie postępowań z zakresu zamówień publicznych i zawieranie przez podatnika z wyłonionymi w ich wyniku wykonawcami umów o utrzymanie zasobu (usługi z zakresu eksploatacji, konserwacji i utrzymania w czystości) a także umów o wykonywanie robót remontowych. Strona wskazała ponadto, że zarząd powierzonym majątkiem sprawować będzie również poprzez windykację należności gminnych od najemców i dzierżawców dotyczących zarządzanego zasobu za cały okres zwłoki. Zdaniem wnioskującego zmieniony statut upoważnia go do dysponowania powierzonym majątkiem oraz do zawierania umów dotyczących zarządzanego zasobu, gdzie stroną umowy jest podatnik. Ponadto strona wskazała, iż jako jednostka budżetowa gminy, sporządza jednostkowy bilans, gdzie w aktywach zawarta jest wartość powierzonego w zarząd majątku, a pozostałe pozycje bilansowe wynikają z operacji związanych z uzyskiwanymi wpływami z najmu oraz dzierżawy powierzonego majątku oraz ponoszonymi wydatkami na jego utrzymania i zarządzanie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00