Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 05.11.2004, sygn. P-1-443/164/04, Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie, sygn. P-1-443/164/04

Na podstawie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.) zwracamy się z wnioskiem o udzielenie pisemnej informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w następującej sprawie: W ramach prowadzonego postępowania nabywamy artykuły spożywcze tj: ciastka, kawa, herbata, które są przeznaczone do zużycia podczas spotkań z klientami oraz przez zarząd w trakcie negocjacji handlowych.Ponadto wydajemy gazetkę firmową o charakterze informacyjnym dla kontrahentów na temat działalności firmy. Zaopatrujemy się również w kalendarze, długopisy, papier firmowy i inne gadżety firmowe, które są wręczane klientom jako gratisy (na terenie firmy jak również na targach, szkoleniach), czasem niezbędne jest zachęcenie klienta poprzez wręczenie prezentu np. płyty CD bez logo firmy. Pytanie: Czy konieczne jest w świetle nowej ustawy o VAT wystawianie faktur wewnętrznych dokumentujących zaistniałe sytuacje? Czy przekazanie gadżetów firmowych jest traktowane na równi z przekazaniem prezentów. W związku z tym czy istnieje konieczność prowadzenia ewidencji wręczanych upominków o wartości powyżej 50 zł? W naszej ocenie w myśl art. 7 ust. 2 ustawy o VAT przez dostawę towarów rozumie się również przekazanie towarów należących do jego przedsiębiorstwa na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem, w związku z czym przekazanie i zużycie artykułów spożywczych i napojów jest ewidentnie związane z prowadzoną działalnością. Wręczanie upominków, folderów i gadżetów również, gdyż ma pośredni wpływ na realizację sprzedaży i bezpośredni na budowanie wizerunku firmy w oczach klientów. Poza tym, w praktyce trudne jest do zaewidencjonowania przekazywanie upominków w trakcie targów czy innych imprez handlowych. Wystawianie tzw. faktur wewnętrznych dla potrzeb rejestracji dostawy towarów i odprowadzania podatku VAT według art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, ma miejsce przy przekazaniu lub zużyciu towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników (...) oraz przy wszelkim innym przekazaniu towarów bez wynagrodzenia jeśli jest przeznaczone na cele inne niż związane z prowadzonym przedsiębiorstwem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00