Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 26 marca 2021 r., sygn. KIO 597/21

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Anna Osiecka Andrzej Niwicki Katarzyna Odrzywolska

Protokolant: Mikołaj Kraska

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 marca 2021 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 22 lutego 2021 r. przez A. D. i M. G. - wspólników spółki cywilnej FHU D. i G. s.c. w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Wojewódzki Szpital Zespolony im. Ludwika Perzyny w Kaliszu

przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Catermed Spółka Akcyjna z siedzibą w Łodzi, JOL-MARK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gliwicach oraz Vendi Cleaning Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi, zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego

orzeka:

1. Odrzuca odwołanie w zakresie zarzutu naruszenia:

1.1. art. 16 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez prowadzenie postępowania w sposób uniemożliwiający zachowanie uczciwej konkurencji, nieprzejrzysty

i nieproporcjonalny ze względu na dobór i opis kryterium oceny ofert (tj. posiadanie licencji gotowego posiłku waga 40%), które stawiało w korzystniejszej pozycji jednego z wykonawców,

art. 240 ust. 1 i 2 oraz art. 241 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzezopisanie i dobranie kryteriów oceny ofert w sposób sprzeczny z zasadą uczciwejkonkurencji, premiujący jednego z potencjalnych wykonawców, a nie w sposóbumożliwiający weryfikację i porównanie poziomu oferowanego wykonywaniaprzedmiotu zamówienia na podstawie informacji przedstawianych w ofertach,tj. kryterium licencji gotowego posiłku,

art. 286 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez brak zmianySpecyfikacji Warunków Zamówienia (projektu umowy) pomimo wnioskuOdwołującego i uzasadnionych przyczyn,

art. 281 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez sporządzenieSpecyfikacji Warunków Zamówienia wewnętrznie sprzecznej oraz sprzecznejz ogłoszeniem, co ujawniło się po złożeniu i otwarciu ofert i doprowadziłodo niemożliwości prawidłowego skalkulowania oferty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00