Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 7 lutego 2020 r., sygn. KIO 138/20

Konieczność przeprowadzenia przez zamawiającego dodatkowych czynności (po odmowie podpisania umowy przez pierwotnie wybranego wykonawcę) oraz dodatkowy czas, jaki jest potrzebny na te czynności, nie mogą usprawiedliwiać ograniczenia zasady równego traktowania i uczciwej konkurencji, ponieważ nie sposób za przeciwwagę tej podstawowej zasady każdego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego uznać konieczności podjęcia dodatkowych czynności w dodatkowym czasie, tym bardziej w sytuacji, gdy jakiekolwiek zagrożenia odnoszące się do możliwości realizacji przedmiotu zamówienia w oczekiwanym przez zamawiającego terminie nie były sygnalizowane (a w konsekwencji nie podjęto nawet próby ich wykazania).

Teza od Redakcji

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Klaudia Szczytowska-Maziarz

Członkowie: Monika Szymanowska Ryszard Tetzlaff

Protokolant: Piotr Cegłowski

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 lutego 2020 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 24 stycznia 2020 r. przez wykonawcę PolCam Systems Sp. z o.o., ul. Plutonu Torpedy 27A, 02-495 Warszawa w postępowaniu prowadzonym przez Skarb Państwa - Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa

przy udziale wykonawców:

A. Wronie Machinę Vision Polska Sp. z o.o., Plac Wolności 6-7, 47-220 KędzierzynKoźle, zgłaszającego przystąpienia do postępowania odwoławczego po stronieodwołującego,

B. Lifor Sp. z o.o., ul. Pułaskiego 49, 41-902 Bytom, zgłaszającego przystąpienia dopostępowania odwoławczego po stronie zamawiającego

orzeka:

uwzględnia odwołanie i nakazuje zamawiającemu dokonanie modyfikacji specyfikacjiistotnych warunków zamówienia, poprzez dodanie w części III "Opis przedmiotu zamówienia"pkt. 5.3. specyfikacji istotnych warunków zamówienia zdania: "W przypadku dokumentówwskazanych pod lit. a) Zamawiający dopuszcza ich złożenie w dniu zawarcia umowy",a także poprzez dodanie w części I "Warunki Ogólne (WO)" w pkt. 13.6. zdania: "Niezłożeniew wyznaczonym przez Zamawiającego terminie zawarcia umowy przez Wykonawcę, któregooferta została wybrana jednego z dokumentów, o których mowa w części III "Opisprzedmiotu zamówienia" w pkt. 5.3. lit. a) specyfikacji istotnych warunków zamówieniabędzie równoznaczne z uchyleniem się przez tego Wykonawcę od zawarcia umowyw sprawie zamówienia publicznego, o którym mowa w art. 94 ust. 3 ustawy z dnia29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 poz. 1843) ."

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00