Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 kwietnia 2013 r., sygn. KIO 869/13, KIO 916/13

Istnienie błędu to taka okoliczność, która nie pozwala na ustalenie ceny, z uwagi np. na brak jakiegoś elementu wpływającego na jej wysokość.

Teza od Redakcji

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Aneta Mlącka

Protokolant: Mateusz Michalec

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 kwietnia 2013 r. w Warszawie odwołań wniesionych do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej:

A. w dniu 15 kwietnia 2013 r. przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - konsorcjum firm: Qumak S.A, T4B Sp. z o.o., al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa (sygn. akt: KIO 869/13),

B. w dniu 19 kwietnia 2013 r. przez wykonawcę Atende S.A., ul. Grochowska 21a, 04-186 Warszawa (sygn. akt: KIO 916/13), w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego - Centrum Projektów Informatycznych, ul. Pileckiego 63, 02-781 Warszawa,

przy udziale Wykonawców:

A. zgłaszających swoje przystąpienia do postępowania odwoławczego o sygn. akt KIO 869/13:

-po stronie Zamawiającego:

a) Sygnity S.A., al. Jerozolimskie 180, 02-486 Warszawa,

-po stronie Odwołującego:

a) Atende S.A., ul. Grochowska 21a, 04-186 Warszawa,

B. zgłaszających swoje przystąpienia do postępowania odwoławczego o sygn. akt KIO 916/13:

-po stronie Zamawiającego:

a) Sygnity S.A., al. Jerozolimskie 180, 02-486 Warszawa,

-po stronie Odwołującego:

a) konsorcjum firm: Qumak S.A., T4B sp. z o.o., al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa.

orzeka:

1. uwzględnia odwołania i nakazuje Zamawiającemu unieważnienie czynności poprawienia oczywistej omyłki rachunkowej w ofercie wykonawcy konsorcjum firm: Qumak S.A., T4B sp. z o.o., powtórne dokonanie czynności badania i oceny ofert poprzez przyjęcie, za wiążącą cenę oferty tego wykonawcy 5333068,44 zł

2. kosztami postępowania obciąża Zamawiającego - Centrum Projektów Informatycznych, ul. Pileckiego 63, 02-781 Warszawa, i:

2.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 30.000 zł 00 gr (słownie: trzydzieści tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez Odwołujących:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00